بازتاب خبر افتتاح آزمایشگاه تخصصی توکسین ها و خط تولید نیمه صنعتی مجموعه افزایه های سیمان کاری چاه های نفت در استان البرز

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۰۹:۴۸ کد : ۷۱۰۴۸ تاپ خبر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، دوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 آزمایشگاه توکسین ها و همچنین خط تولید نیمه صنعتی مجموعه افزایه‌های سیمان کاری چاه‌های نفت با حضور آقای دکتر مسلمی نائینی رئیس جهاد دانشگاهی در پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران آغاز به کار کرد.

با راه‌اندازی آزمایشگاه توکسین ها در بخش آلاینده‌های زیست محیطی پر خطر  و فلزات سنگین در مواد غذایی، دارویی و شیمیایی، میزان آلاینده‌های پر خطر ناشی از باقی مانده سموم کشاورزی در محصولات مختلف زراعی و همچنین دارو‌های آنتی بیوتیک در فرآورد‌های دامی که منجر به سرطان و بیماری سخت علاج می‌شوند رصد و پالایش می شود. همچنین این آزمایشگاه قادر است درصد و میزان فلزات سنگین موجود در مواد غذایی، دارویی و شیمیایی اندازه گیری و گزارش آنرا به سازمان‌های نظارتی از جمله محیط زیست و بهداشت ارائه کند.
همچنین بهره برداری از خط تولید نیمه صنعتی مجموعه افزایه‌های سیمان کاری چاه‌های نفتی هم در پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران در کرج آغاز شد. با استفاده از افزایه‌های سیمان کاری در چاه های نفتی ضمن استحکام بخشی به چاه‌های نفتی از خروج گاز وسیالات آن جلوگیری می شود.


لینک دانلود فایل

نظر شما :